7 onmisbare bureau benodigdheden

Een bureau op kantoor moet handig en praktisch ingericht zijn. Daarom geven we je alvast 7 essentiële spullen mee die je zeker bij de hand moet hebben.

1. Prioriteitenlijst
prioriteitenlijst

Maak het jezelf gemakkelijk. Lijst ’s ochtends de prioritaire taken op die op die dag moeten afgewerkt worden. Zo hou je je hoofd vrij en heb je een perfecte roadmap van je dag. Je kan dit ook altijd al aan het begin van de week doen. Zo kan je perfect je doelstellingen inschatten en opvolgen.

Maak zeker niet de fout van elke kleine todo aan het lijstje toe te voegen. Zo verlies je veel te snel het overzicht. Als je vreest dat je dingen gaat vergeten kan je altijd een dubbele lijst aanmaken. Aan de ene kan plaats je dan de prioritaire taak en aan de andere kan je opsplitsen waaruit deze taak bestaat.

2. Water!

water op je bureau

Ja, ook jij moet meer water drinken. Een gedehydrateerd brein heeft het moeilijk om helder te redeneren. Voorzie daarom een fles of drinkbus op je bureau en vul je glas meteen tot de rand. Je zal merken hoeveel sneller je gaat drinken als je glas al naast je klaarstaat. Een verhoogde focus en hogere productiviteit volgen gegarandeerd.

3. Snacks!

gezonde snack

Neen, spijtig genoeg hebben we het niet over lekkere zoetigheden of zoute snacks. In een kantooromgeving ben je al veel te vaak geneigd om hier naar te grijpen. Gun je lichaam daarom vaak genoeg een gezonde snack.

  • Fruit: een appel, banaan, druiven of aardbeien zijn natuurlijk snoepgoed en geven je een natuurlijke boost.
  • Groenten: op een wortel of stuk selder knabbelen is veel gezonder dan een zak chips.
  • Rijstwafels of crackers: kan je altijd opleuken met wat confituur of pindakaas
  • Pistachenoten: niet zo ongezond als hun gegrilde varianten
  • Studentenhaver: een combinatie van noten en rozijntjes, echte brainfood!
  • Zoute stengels: het geeft de indruk van een zoute snack, maar zonder alle calorieën.
  • Yoghurt: gezond en licht verteerbaar.
  • Popcorn: natuurlijk enkel gezond wanneer je hem zelf poft en in plaats van suiker zout toevoegt.

4. Zakdoeken

zakdoeken op je bureau

Een pakje of doos zakdoeken op je bureau hebben is een absolute must. Niets zo vervelend als een loopneus op het werk. Niets zo ergerlijk als een collega die naast je zit te snuffen. Bovendien zijn zakdoekjes ook handig om je bureau mee proper te houden. Mors je wat op je toetsenbord? Dan hoef je niet meer in zeven haasten naar de keuken te lopen om een doekje.

5. Persoonlijke verzorgingsproducten

deodorant

Je hoeft zeker niet je hele toiletzak mee te sleuren naar het werk. Bekijk het daarom vooral praktisch. Draag je een bril? Voorzie dan zeker brillendoekjes en kuisproduct. Niets zo vervelend als een vuile bril als je aan het werk bent. Heb je snel droge handen? Leg dan een handcrème in je lade.

Voor je persoonlijk comfort (en dat van de collega’s) zijn er wel twee essentiële items.

  • Deodorant (zeker tijdens de zomermaanden.)
  • Kauwgum of muntjes

6. Persoonlijke touch

personaliseer je bureau

Je spendeert meer tijd op kantoor dan dat je thuis doorbrengt. Daarom is het belangrijk dat je je hier ook een beetje thuis voelt. Voorzie daarom een aantal persoonlijke items op je bureau. De meest voorkomende optie is om foto’s van vrienden of familie op je bureau te zetten. Op stressmomenten kan je dan even een blik werpen en hier kracht uit putten.

Je kan hier eender wat gaan plaatsen, zolang het jezelf en je collega’s niet onnodig gaat afleiden. Een plantje of bloem geeft ook altijd extra kleur op je bureau. Overdrijf hier wel niet in, want te veel rommel op je bureau maakt dat je je moeilijker gaat concentreren.

7. GSM lader

gsm oplader

We hebben onze telefoon steeds vaker nodig op het werk. De meeste smartphones gaan ook heel wat batterij gebruiken doorheen de dag. Als je dan ’s avonds in de file staat, of met het openbaar vervoer onderweg bent wil je graag nog bereikbaar zijn of snel iets kunnen opzoeken. Daarom kan je best altijd een extra lader op kantoor voorzien.

Heb je een clean desk policy? Geen probleem! Voorzie dan een doos of een kistje waarin je al deze zaken kan opbergen aan het eind van de dag.

Share
Dit bericht is geplaatst in Werktips met de tags , . Bookmark de permalink.