Op Facebook en YouTube loopt momenteel een ludieke rekrutering campagne van BNP Paribas. Met als titel Sh*t applicants say in a job interview heeft de bank een mini-serie op de populaire videosite YouTube gelanceerd.

De filmpjes tonen korte fragmenten uit de sollicitaties van enkele stereotypen. Hierdoor willen ze aantonen wat je maar beter niet kan zeggen of doen tijdens een sollicitatiegesprek. Op het einde van elk filmpje wordt je ook uitgenodigd om naar de HR Facebookpagina van de bank te surfen. Daar vind je adviezen over hoe het wel moet.

De grappige campagne richt zich op jongeren tussen de 18 en 25 jaar en past binnen het initiatief om het imago van BNP Paribas op de sociale netwerken te verbeteren. In het totaal zijn er 5 filmpjes gemaakt. Deze worden wekelijks gelanceerd op donderdag. Momenteel zijn er reeds 3 filmpjes gepubliceerd. Ontdek het eerste hieronder. De andere kan je bekijken op YouTube.

Vivaldis

Vivaldis

Noem ons een interimkantoor, een uitzendbureau of een jobsite met échte mensen.... 't Is wat wij er van maken. En dat is in het beste geval een match made in heaven. Vivaldis gaat dan ook enkel voor ‘t beste. Door je aan een job of een collega te helpen die 100% bij je past. Een zetje, zeg maar, waardoor jij onbeschrijflijk veel zin krijgt om er iets van te maken. Want net als ‘t leven zelf is een job iets wat jij er zélf van maakt.
Vivaldis