Ben je ‘s morgens nooit uitgerust op je werk? Jaloers op je collega’s die tijdens de ochtend al zoveel energie hebben? Volgende tips helpen je om ook een ochtendmens te worden.

7676645672_bae4dd9ca4_oTips voor ‘s avonds

Leg je kleren al klaar

Je kent het wel, ‘s morgens je kleren zoeken en niets vinden: waar is dat gestreken hemd, of trui nu? Al deze problemen zal je niet meer ondervinden als je ‘s avonds je kleren klaarlegt, zo heb je tijd genoeg om te kiezen wat je gaat dragen en moet je hier als je opstaat niet over nadenken. Kleren kiezen met slaperige ogen kan ook wel eens gênante situaties (lees: 2 verschillende sokken) opleveren.

Zet al die schermen af!

Je tv, smartphone en laptop geven allemaal blauw licht, dit blauwe licht houdt je wakker. Dit licht geeft een bepaalde gloed af, waardoor je lichaam denkt dat het nog dag is, en zorgt er dus voor dat je moeilijker in slaap geraakt. Leg die gadgets minstens een uur voor je gaat slapen aan de kant en gun je hoofd ook eens wat rust. De kans is immers groot dat je overdag al genoeg naar een scherm staart.

Zorg voor voldoende slaap

Een uitgeslapen persoon is er twee waard! Een persoon heeft gemiddeld 7-8uur slaap nodig, probeer deze dus ook zeker te halen. Veel mensen doen het maar met 5 uur maar dit is niet gezond Deze mensen zullen dus veel minder uitgerust op het werk aankomen tegenover mensen die 2 tot 3 uur meer hebben geslapen. En minder uitgerust betekent minder productief, dus zeker niet ideaal om alles uit je job te halen!

Geen dutjes overdag!

Een dutje na je werk is snel gebeurd, maar hierdoor ga je ’s avonds minder gemakkelijk in het slaap vallen. Vermijd deze dutjes dus zodat je ‘s avonds sneller moe bent en gemakkelijker in het slaap valt.

Zorg voor wat licht in de ochtend

Licht is één van de belangrijkste factoren om je lichaam te laten weten dat het dag is. Door je gordijnen niet volledig te sluiten ’s avonds kan er in de ochtend al wat licht binnenkomen van de opkomende zon. Hierdoor zal je niet wakker worden in een pikdonkere kamer en zal je lichaam sneller door hebben dat een nieuwe dag begint en geraak je makkelijker uit je bed. Ook kan je gebruik maken van een wake up light, deze wekkers zorgen voor hetzelfde gevoel.

Tips voor ’s morgens

Niet snoozen!

Je kent het wel: je wekker 30 minuten vroeger zetten om vervolgens nog 5 keer te snoozen. Geen goed idee! Hier wordt het opstaan enkel nog moeilijker door. Raap al je moed bij elkaar en sta op wanneer je wekker voor de eerste keer afgaat! Leg desnoods je wekker helemaal aan de andere kant van je kamer zodat je wel moet opstaan om hem af te zetten.

Ontbijt!

Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag! Een stuk banaan of een granenreep kan ook al goed zijn, maar het is zeer belangrijk om toch iets binnen te hebben. Doordat je ontbijt meestal veel vezels en koolhydraten bevat zul je hierdoor meer energie krijgen om de dag door te komen.

Leg je sleutels, gsm,…op één plek

Lukt het toch niet om op één, twee, drie een ochtendmens te worden? Zorg dan tenminste dat je geen tijd verliest door het zoeken naar je sleutels, laptop, werktas, treinabonnement,…Leg alles systematisch samen én op een vaste plaats zodat je met één greep alle belangrijke zaken meeneemt.

Vivaldis

Vivaldis

Noem ons een interimkantoor, een uitzendbureau of een jobsite met échte mensen.... 't Is wat wij er van maken. En dat is in het beste geval een match made in heaven. Vivaldis gaat dan ook enkel voor ‘t beste. Door je aan een job of een collega te helpen die 100% bij je past. Een zetje, zeg maar, waardoor jij onbeschrijflijk veel zin krijgt om er iets van te maken. Want net als ‘t leven zelf is een job iets wat jij er zélf van maakt.
Vivaldis